Description:
This guide describes the various stages of analysis that can help you find the cause of a false outgoing call number signaling.
Analysis steps (basis)
- Are all users affected by the error image?
- Is the correct phone number to be signaled configured to the user?
- Is the routing configured correctly?
- Is the call routed over the correct line?
- Are the settings for Clip No Screening on the line set correctly?
Analysis steps (log files)
In the two logfiles "full" and "support" in the web interface of the STARFACE, it is possible to check which caller ID is set for an outgoing call and via which line the call is made.
Related Links:
- Configuring the Routing on the STARFACE
- Configuring Phone Numbers for a User
- View log files on the STARFACE web interface
Beschreibung:
In diesem Leitfaden werden die verschiedenen Analyseschritte beschrieben, die dabei helfen können die Ursache einer falschen ausgehenden Rufnummernsignalisierung zu finden.
Analyseschritte (Basis)
- Sind alle Benutzer von dem Fehlerbild betroffen?
- Ist die korrekte zu signalisierende Rufnummer bei dem Benutzer konfiguriert?
- Ist das Routing korrekt konfiguriert?
- Wird der Ruf über die korrekte Leitung geführt?
- Sind die Einstellungen für Clip No Screening bei der Leitung korrekt gesetzt?
Analyseschritte (Logfiles)
In den beiden Logfiles "full" und "support" in der Weboberfläche der STARFACE (siehe auch Log-Dateien auf der Weboberfläche der STARFACE einsehen) kann geprüft werden welche Caller-ID für einen ausgehenden Ruf gesetzt wird und über welche Leitung der Ruf erfolgt.